Op een kom in actieplatform kun je gemakkelijk een nieuw project aanmaken voor #GivingTuesdayNL. Maak je geen gebruik van projecten? Kies dan voor een team- of actiepagina. In de omschrijving van de pagina leg je kort uit wat #GivingTuesdayNL is, waarom jullie daaraan mee doen en wat je van de bezoekers en actiestarters verwacht. We raden je aan om de opbrengst van het project, te besteden aan een specifiek doel.
Je kunt ook alvast deze voorbeeldpagina bekijken (inclusief aanmeldflow).
    
      
        Kies een specifiek bestedingsdoel
      
      
        Kies voor je campagne een specifiek doel om de opbrengst aan te besteden. Zorg dat je het probleem dat je gaat oplossen beschrijft, wat de oplossing is en hoe jullie achterban kan helpen. Dat maakt de impact van donateurs en actiestarters meteen duidelijk.
 
     
      
        Kondig de campagne aan met een nieuwsbericht
      
      
        Plaats op de homepagina van jullie actieplatform een nieuwsbericht om de campagne aan te kondigen. Gebruik ook de notificatie-functie. We hebben al een voorbeeld voor je gemaakt. Pas deze aan aan jullie campagne en vergeet niet om een afbeelding toe te voegen. Je kunt het bericht ook in een mailing gebruiken. Je kunt een nieuwsbericht toevoegen via Content > Nieuws.
 
Download nieuwsbericht
 
     
      
        Stel je automatische e-mails in
      
      
        Als je voor #GivingTuesdayNL een project hebt aangemaakt, dan kun je daarvoor de automatische e-mails in het systeem aanpassen. We hebben al een voorbeeld getypt voor een aantal e-mails. Je kunt automatische e-mails aanpassen via E-mails > Overzicht e-mails.
 
Download e-mailteksten
 
     
      
        Maak specifieke social sharing teksten
      
      
        Een deel van het succes van #GivingTuesdayNL is de kracht van social media. Daar kun je ook met de social share teksten op inspelen. Gebruik daarbij bijvoorbeeld altijd de hashtag. Je kunt deze teksten aanpassen bij Instellingen > Social sharing.
 
Download social share teksten
 
Wil je meer goede voorbeelden? Kijk dan op www.givingtuesday.nl.
 
     
      
        Maak een speciale #GivingTuesdayNL actiefoto
      
      
     
      
        Gebruik standaard actieteksten
      
      
        Wist je dat je op het Kentaa platform, standaard actieteksten kunt invullen? Dit is bedoeld om de aanmelding makkelijker te maken voor actiestarters. Je kunt deze teksten toevoegen via Instellingen > Standaard actie-instellingen. Actiestarters kunnen deze tekst wel zelf aanpassen. We hebben alvast een voorzet voor je gedaan (je moet de tekst nog wel even aanpassen aan jullie campagne).
 
Download standaard actieteksten
 
     
      
        Stel 3 december in als afteldatum
      
      
        Stel bij je project 3 december in als afteldatum. Dat kun je doen via Instellingen > Afteldatum instellen. Er verschijnt een countdown bij je project en hiermee creëer je urgentie.
 
     
      
        Bedenk een goede 3 december challenge
      
      
        Op 3 december is het zover. Bedenk voor op de dag zelf een ijzersterke fundraising challenge voor jouw actiestarters. Dat mag best ambitieus zijn, het is immers GivingTuesday. Maar het moet wel haalbaar zijn.
 
     
      
        Start een teamactie
      
      
        Denk je dat actiestarters werven moeilijk gaat worden? Bedenk dan een teamactie waar men gemakkelijk bij aan kan sluiten. Iets ludieks of iets met een gedeeld gedachtegoed.
'Wij zetten onze schoen voor #GivingTuesdayNL' ;)