#GivingTuesdayNL is een uitgelezen kans om fondsen te werven voor een project dat misschien niet in je reguliere programma past. Kies iets speciaals. In de omschrijving van het project leg je kort uit wat #GivingTuesdayNL is, voor welk doel je gaat crowfunden en welke impact donateurs kunnen maken.
Je kunt #GivingTuesdayNL ook gebruiken om een bestaande crowdfundingcampagne een boost te geven. In een speciale mailing daarover, bijvoorbeeld.
Bekijk hier een voorbeeldproject.
Kies een helder bestedingsdoel
Hoe concreter jouw doel is, hoe meer urgentie je aan de campagne kan meegeven. Zorg dat je het probleem dat je gaat oplossen beschrijft, wat de oplossing is en hoe jullie achterban kan helpen. Dat maakt de impact van donateurs direct duidelijk.
Kondig de campagne aan met een nieuwsbericht
Plaats op de homepagina van jullie crowdfunding platform een nieuwsbericht om het project aan te kondigen. Gebruik ook de notificatie-functie om belangstellenden op de hoogte te stellen. We hebben al een voorbeeld voor je gemaakt. Pas deze aan aan jullie project en vergeet niet om een afbeelding toe te voegen. Je kunt het bericht ook in een mailing gebruiken. Je kunt een nieuwsbericht toevoegen via Content > Nieuws.
Download nieuwsbericht
Pas de bedankmail aan
De belangrijkste automatische e-mail bij crowdfunding is de bedankmail naar de donateur. Pas deze voor deze #GivingTuesdayNL campagne dan ook goed aan.
We hebben al een voorbeeld getypt. Je kunt automatische e-mails aanpassen via E-mails > Overzicht e-mails.
Download bedankmail
Kies specifieke social sharing teksten
Een deel van het succes van #GivingTuesdayNL is de kracht van social media. Daar kun je ook met de social share teksten op inspelen. Gebruik daarbij bijvoorbeeld altijd de hashtag. Je kunt deze teksten aanpassen bij Instellingen > Social sharing.
Download social share teksten
Wil je meer goede voorbeelden? Kijk dan op www.givingtuesday.nl.
Introduceer een speciale #GivingTuesdayNL reward
Kies een beloning die speciaal voor #GivingTuesdayNL is. Dat kan een fysieke beloning zijn, maar ook een symbolische. Zo kun je donateurs die een bepaald bedrag doneren benoemen tot #GivingTuesdayNL heroes!
Stel 3 december in als afteldatum
Stel bij je project 3 december in als afteldatum. Dat kun je doen via Instellingen > Afteldatum instellen. Er verschijnt een countdown op de projectpagina. Dat zorgt voor wat extra urgentie.